«Μνήμη Μένης Τσιτουρίδου
13ο  Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση.  Αναζητώντας γέφυρες με τον πολίτη του μέλλοντος».

Η οργανωτική επιτροπή με χαρά σας καλωσορίζει στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 22, 23 & 24 Νοεμβρίου 2024. Το συνέδριο οργανώνεται από το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΤΕΠΑΕ) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και είναι αφιερωμένο στη μνήμη της Μένης Τσιτουρίδου, Καθηγήτριας του ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ.

Το θέμα του συνεδρίου είναι «Αναζητώντας γέφυρες με τον πολίτη του μέλλοντος». Το συνέδριο φιλοδοξεί να φέρει κοντά για άλλη μια φορά τη δυναμική κοινότητα της διδακτικής των φυσικών επιστημών στις μικρές ηλικίες στην Ελλάδα ώστε να χαραχτούν νέες προοπτικές για τη δημιουργία των συνθηκών που θα ενισχύσουν τον επιστημονικό εγραμματισμό των παιδιών από τις μικρές ηλικίες. Οι πρωτοφανώς απαιτητικές συνθήκες της πανδημίας και άλλων παράλληλων κρίσεων, όπως η κλιματική αλλαγή και η οικολογική κρίση, αλλά και η νέα αναδυόμενη πραγματικότητα της τεχνητής νοημοσύνης αναδεικνύουν τη σημασία διαμόρφωσης επιστημονικά εγγράμματων πολιτών για ένα αειφόρο μέλλον. Η καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης και η ανάπτυξη αντίστοιχων δεξιοτήτων μπορούν και πρέπει να ξεκινούν από νωρίς στη ζωή. Ο επιστημονικός εγραμματισμός αποτελεί δικαίωμα όλων των μικρών μαθητριών/ών όχι για να γίνουν ενεργοί μελλοντικοί πολίτες αλλά, για να είναι σημερινοί επιστημονικά εγγράμματοι πολίτες σε κοινωνίες που συμπεριλαμβάνουν παιδιά. Ελπίζουμε ότι το θέμα του συνεδρίου θα αναδείξει νέους τρόπους θεώρησης, μελέτης και υποστήριξης της διδασκαλίας, της μάθησης και της ανάπτυξης στις Φυσικές Επιστήμες για τη διαμόρφωση επιστημονικά εγγράμματων μαθητριών/των και θα δώσει έμπνευση για τη συνέχιση αυτής της προσπάθειας.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

  1.  Αναλυτικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης και Φυσικές Επιστήμες.
  2. Μη τυπικά περιβάλλοντα μάθησης για τις Φυσικές Επιστήμες στις μικρές ηλικίες.
  3. Φυσικές Επιστήμες, παιχνίδι και δημιουργικότητα στην προσχολική εκπαίδευση.
  4. Διαθεματικές/διεπιστημονικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση μικρών παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες, STE(A)M εκπαίδευση, εκπαιδευτική ρομποτική, Τέχνες και Πολιτισμός.
  5. Εκπαίδευση εκπαιδευτικών και Φυσικές Επιστήμες.
  6. Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και έρευνα: Θεωρητικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις.
  7. Ιδέες και πρόδρομα νοητικά μοντέλα των μικρών παιδιών για επιστημονικές έννοιες και φυσικά φαινόμενα.
  8. Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση διδακτικών/μαθησιακών δραστηριοτήτων και ακολουθιών για τις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση.
  9. Ενδυναμώνοντας τα παιδιά ως συνδιαμορφωτές ενός αειφόρου μέλλοντος: Φυσικές Επιστήμες, Περιβάλλον και Αειφορία.
  10. Ανάπτυξη ικανοτήτων επιστημονικής σκέψης στην προσχολική εκπαίδευση: Επιστημονικές πρακτικές και δεξιότητες.
  11. Εκπαίδευση μικρών παιδιών στις φυσικές επιστήμες: Ανατρέποντας / προλαμβάνοντας έμφυλους διαχωρισμούς

Σύντομα θα ακολουθήσει και νέα ανακοίνωση με περισσότερες πληροφορίες για τους τύπους εργασιών, την υποβολή περιλήψεων και τις σημαντικές ημερομηνίες.

Θεσσαλονίκη 5 Μαρτίου 2024
Η Οργανωτική Επιτροπή του 13ου   Πανελλήνιου Συνεδρίου για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση.  

Αναστασία Δημητρίου, Μαρία Παπανδρέου, Βασιλεία Χρηστίδου, Γλυκερία Φραγκιαδάκη